THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.18309/anp.v1i34.670Keywords:
New technologies. Virtual teaching and learning environment. Virtual class. Chronotope. BakhtinAbstract
This paper presents an analysis of the chronotope of virtual class of a Bachelor's Degree Letters-Portuguese-DE undergraduate course from a public federal university in southern Brazil. The research`s theoretical and methodological basis regards Bakhtin studies. We analyzed 12 statements in discussion forums, posted on the Virtual Teaching and Learning Environment (2007- 2011) and data generated from a questionnaire. The analysis showed that the presencial class is a background for the interactions which are materialized in the virtual class, focusing on the relationships of being together at distanceDownloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os trabalhos publicados na Revista da Anpoll são licenciados sob os termos da licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional. Assim, os/as autores/as ou terceiros podem copiar e redistribuir o material licenciado em qualquer suporte ou formato, e remixar, transformar, ou criar a partir do material desde que sejam dados os devidos créditos ao trabalho original. Ressalta-se que a redistribuição, transformação ou criação, de iniciativa de dos/as autores/as ou de terceiros, deve mencionar a precedência de sua publicação neste periódico, citando-se o volume, número e data desta publicação.